Top German tabloid editor ousted over misconduct claims

Updated 13 Minutes Ago

LONDON (AP) — The powerful chief editor of Germany’s best-selling newspaper has been removed from his post following revelations of misconduct, publishing company Axel Springer SE said Monday.

Julian Reichelt was removed from the Bild tabloid’s top job “with immediate effect,”The company issued a statement. The 41-year-old was suspended earlier in the year as part company-ordered investigations into his management style. However, he was reinstated later.

Axel Springer stated that it had new information regarding Reichelt’s current behavior “as a result of press reports”It had followed up and revealed that he had failed. “clearly separate personal and private matters”Even after being requested to do so during an internal investigation.

Reichelt also lied about this to the board, the company said.

Axel Springer said it would appoint Johannes Boie, 37, as the new chair of Bild’s three-member editorial board.

The announcement was made after it was revealed that Reichelt’s allegations were being investigated by journalists at a rival German media company, but they were prevented from publishing their findings.

Four senior journalists from the Ippen media company accused Dirk Ippen and their company of a fraudulent ad. “breach of trust”It was a decision to stop the report, which had taken months to prepare and was due to be published on Sunday.

The Ippen media group claimed it had ended the story. “avoid the impression we might want to economically harm a competitor.”It denied that Axel Springer executives had exerted any pressure over the matter.

Reichelt was one of the most prominent figures in German media. He was temporarily suspended during an investigation into allegations of bullying, abuse and mistreatment of his position of authority toward female staff. He was later reinstated after the company said his actions didn’t warrant dismissal.

Ippen remained mum on the story, but the New York Times published Sunday a report with new details from an internal investigation into Reichelt’s affair with a trainee.

Axel Springer stated that the internal investigation, which was conducted by an independent firm of lawyers, did not include any allegations of sexual harassment against Reichelt but instead focused on “consensual romantic relationships with Bild staffers and evidence of abuse of power in connection with this.”

According to the company, Reichelt was given a second chance.

“In the context of the latest media report, the company has obtained further indications of ongoing misconduct by Julian Reichelt,”It said. “That is why the board now considers it unavoidable to end (Reichelt’s) role.”

It also announced legal measures against “third parties”Reichelt was removed and confidential business information released.

Axel Springer’s business has grown in the United States over the past few years. It owns the online media company Insider as well the business-oriented Morning Brew. And in August, it announced a deal with the U.S. political news company Politico and tech news site Protocol.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *